איך לעצב אתר אינטרנט

29 באפריל 2012

כיום, כמעט לכל בעל עסק או חברה יש אתר אינטרנט, אבל האם העיצוב הנוכחי שלו מספיק טוב בשביל למשוך גולשים פוטנציאליים לאתר כך שיחזרו לבקר בו שוב פעם. על השאלה הזו תענה בוודאי המטרה הייעודית לשמה מעצבים את האתר והיא עבור המטרות של הגולש ולא עבור המטרות של העסק.

אם העיצוב הוא עבור הגולש, הרי שאנחנו יכולים רק להרוויח מכך. זאת משום שהגולש באתר מחפש מענה לדבר מסוים שהוא מחפש – זה יכול להיות חיפוש אחר מוצר או שרות כלשהו. במידה והאתר לא יהיה מעוצב במידה שהגולש יוכל למצוא מענה, הרי שהגולש ייצא מן האתר ויעבור לאתר אחר. כך בעצם אותו בעל עסק, הפסיד לקוח פוטנציאלי והכל בגלל עיצוב לקוי ולא ידידותית לגולש.

לכן, יש לזכור שהרושם הראשוני של הגולש מהאתר, נקבע כמובן בשניות הבודדות שהוא נמצא באתר. כך שאם יישמרו מספר כללי עיצוב בסיסיים, הגולש עשוי להישאר באתר זמן ממושך יותר ואף להיות לקוח פוטנציאלי.

בין כללי העיצוב הבסיסיים, נמצא הקפדה על תוכן הכתוב בצורה עממית, מעניינת רהוטה ונגישה. אם ניתן, רצוי גם ללוות את התוכן בכמה שיותר תמונות צבעוניות והסברים על שרותי האתר.

 

יש להתאים את עיצוב האתר והתוכן שלו לקהל היעד של החברה או העסק. כלומר, לפנות לגולש הפוטנציאלי בשפה שלא תהיה נמוכה מדי או גבוהה מדי, אלא כזאת שתתאים עבורו. כך שישאר באתר ולא ימהר לסגור את דף האינטרנט ולעבור הלאה לדף אחר.

מלבד זאת, חשוב גם לשמור על ממשק ידידותי ונוח. כאשר מעוצב ממשק כזה, הכולל ניווט נוח, הדגשה של קטגוריות וכפתורים בולטים, הדבר יסב הנאה ובעיקר תועלת לגולש באתר.

לסיכום, יש לזכור שעיצוב אתרים הוא חלק משמעותי וחשוב לכל אתר אינטרנט. ככל שהאתר יהיה מושך ומעניין, הוא גם יביא יותר גולשים פוטנציאליים ויגדיל את מחזור המכירות של העסק.

פנה אלינו ישירות          02-6710203